I dag är kraven på ett professionellt samarbetsverktyg stora. Det ska vara ständigt uppkopplat, alltid tillgängligt samt mobilanpassat och lättanvänt. Detta för att medarbetare, oavsett var de befinner sig, alltid ska kunna delta i beslut och diskussioner.
För att hänga med i den utvecklingen introducerar nu Salesfoce Quip SLides vilket innebär att flera användare nu kan samarbeta på en samlad arbetsyta.
– Quip Slides kommer att förändra företagskommunikationen och samarbetsmöjligheterna, säger Kevin Gibbs, vd på Quip.
Bland de nya funktionerna återfinns bland annat:
– Realtidssamarbete genom chatt- och kommentarsfunktioner.
– Kartläggning genom interaktiva grafer och realtidsdata från såväl Salesforce som kalkylark.
– Interaktiv feedback genom frågeformulär och omröstningar, samt analysfunktioner över hur de anställda använder verktyget.
– Utöver det kommer tredjepartstillägg via Live Apps att finnas tillgängliga. Först ut är Box och Dropbox för snabb och enkel redigering av filer som sparats på de tjänsterna.
Quip Slides finns tillgängligt från och med idag med både Business och Enterprise-licenser. Integrationen mot Box och Dropbox finns tillgängligt idag via AppExchange. Aktiverat från start är även Engagement insights, medan stöd för Einstein AI och fullt inbyggt stöd för Salesforce Sales Cloud och Service Cloud kommer att läggas till i början av 2019. På Dreamforce i San Francisco (25-28 september) kommer en djupare genomgång av alla nya funktioner att demonstreras