I Starter samlar Salesforce alla sina molnbaserade tjänster inom försäljning, marknadsföring och kundservice i ett och samma system. På så sätt hoppas Salesforce att Starter kommer bli ryggraden för små- och medelstora företag när det kommer till hantering av kundrelationer, automatisering av uppgifter samt olika marknadsföringsinitiativ.
Enligt crm-jätten har användargränssnittet verkligen stått i fokus i utvecklingen av Starter, med målet att göra tröskeln för små- och medelstora företag så låg som möjligt när de tar sig an sin crm-resa.
– Starter erbjuder en rad kraftfulla funktioner inom försäljningsområdet, med exempelvis dashboards, enkel e-integration och avancerad rapportering, samt alltid uppdaterad information om kontakter och potentiella kunder, säger Inger Lise Eng, Sverigechef på Salesforce, och fortsätter:
– När det kommer till marknadsföring, kan man med Starter skapa kampanjmallar, målgruppssegmentering, författa personliga e-postmeddelanden med hjälp av generativ ai, anpassa innehåll och analysera kampanjer.
En annan fördel med Starter är att det är skalbart.
– Det möjliggör för små- och medelstora företag att börja med ett grundpaket och utöka systemet när behoven växer. På så sätt kan de expandera utan att behöva byta plattform eller system, säger Inger Lise Eng.