Cisco presenterar flera ai-nyheter under flaggskeppsevent

AI Just nu pågår Cisco Live i Amsterdam. 14 000 besökare har tagit sig till Nederländerna för att ta del av nätverksjättens senaste nyheter. En hel del av dem har föga förvånande handlat om generativ ai.

Cisco presenterar flera ai-nyheter under flaggskeppsevent
Oliver Tuszik, foto: Cisco

Företag runt om i världen hittar spännande nya sätt att samarbeta, hantera applikationer, förbättra sin digitala säkerhet och gör om sina kundupplevelser med hjälp av tekniken.

Av Cisco AI Readiness Index framgår att 95 procent av de tillfrågade har en ai-strategi på plats eller under utveckling. Men bara 14 procent är redo att nu integrera ai i sina företag. Fler än 8000 företagsledare från 30 olika länder är tillfrågade i undersökningen.

– Med ai ser vi oändliga möjligheter och en framtid som är effektivare, mer innovativ och gynnar alla. På Cisco är vi entusiastiska över den roll vi spelar. Vi har infrastrukturen för att driva ai, portföljen optimerad för att säkra den, synligheten och verktygen för att säkerställa den bästa användarupplevelsen och expertisen för att hjälpa våra kunder att få resultaten, säger Oliver Tuszik, högsta chef för Cisco i Europa, Mellanöstern och Afrika.

I samband med Cisco Live i Amsterdam har bolaget tillkännagett flera ai-nyheter, bland annat annat att Cisco utökar sitt samarbete med Nvidia för att tillsammans leverera ai-infrastrukturlösningar för datacenter. Enligt bolagen ska lösningarna vara lätta att driftsätta och hantera samtidigt som de möjliggör den enorma datorkraft som företag behöver för att lyckas i ai-eran.

Dessutom lanserar Cisco en ny Saas-tjänst, Motific, som ska ska ge bolag en central vy över sina generativa ai-applikationer. Enligt bolaget kommer Motific ge it- och säkerhetsavdelningar bättre möjligheter att snabbt leverera pålitliga ai-funktioner till sina respektive organisationer med kontroll över känsliga data, säkerhet och kostnader.

Även Ciscos samarbetsverktyg Webex får ny ai-funktionalitet. Både Webex Suite och kontaktcenter-lösningen får automatiska mötessammanfattningar, översättningsverktyg och förmåga att med hjälp av generativ ai ändra ton i ett meddelande. Kontaktcenterlösningen får också bättre ai-driva analysverktyg för att kartlägga tonen i samtal och tidigare upptäcka om en medarbetare i kontaktcentret är utarbetad.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.