Sätt din egen etikett på nättjänsten

Bredband2 lanserar så kallade White Label-tjänster som andra operatörer kan sälja under eget varumärke.

För många mindre och medelstora operatörer är det svårt att uppnå en kostnadseffektiv produktion av tjänster på grund av att de har för få kunder och att de därmed saknar möjlighet att fokusera tillräckligt på försäljning och marknadsföring. Det menar Bredband2 i samband med att man lanserar sina White Label-tjänster.

Med White Label avses omärkta men i övrigt ganska färdigpaketerade produkter som operatörer (i det här fallet) i princip endast behöver sätta sitt eget namn på, utan att behöva bekymra sig om ägande av nödvändigt it-infrastruktur eller drift av denna. Tjänsterna kan till exempel innefatta hela eller delar av en operatörs tjänsteportfölj, såsom bredband, ip-telefoni eller e-post.

– Vi har under en längre tid fått förfrågningar om möjligheten att köpa olika operatörstjänster för vidareförsäljning till slutkunder under eget varumärke (White Label). Detta är en klassisk ”win-win” där vi gemensamt kan uppnå synergieffekter genom ökad volym och operatörerna kan lägga mer fokus på försäljning, säger Daniel Krook, vd på Bredband2 i ett pressutlåtande.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.