Saven Telekom byter kostym

Ordet Telekom ryker och kvar blir enbart Saven. Anledningen till namnbytet är att leverantören vill erbjuda långt mer än inspelning av telefonsamtal. Till exempel video, chatt och sociala medier.

Saven Telekom byter kostym

Saven Telekom är kända för att erbjuda inspelning av telefonsamtal och radiokommunikation. Deras tjänster och produkter används för avtalshantering, samt att analysera och utvärdera händelseförlopp i efterhand. Bland annat hos Sveriges största försäkringsbolag och banker.

Men nu tänker man bredda sin verksamhet ytterligare. Målet är att framöver också kunna hantera video, e-post, chatt och sociala medier. Detta för att kunder i en allt mer uc-präglad vardag ska kunna säkerställa att regler och förordningar följs, samtidigt som man öppnar för utvärdering av all form av kundkontakt på handläggarens bildskärm. De ska kunna agera på det som händer i realtid och reagera på historia.

Tillväxtplaner

I samband med den ändrade inriktningen tänker man inte bara byta namn till Saven, utan även anställa fler medarbetare och satsa på expansion. En rejäl sådan.

– Med ett breddat utbud ökar också möjligheten att ta marknadsandelar. Vårt mål är att dubblera verksamheten på kort tid, men våra kunder ska även framledes uppleva Saven som en effektiv affärspartner med korta ledtider och att vi är enkla att kommunicera med, säger Olle Axelsson, vd på Saven.

Saven lanserar dessutom en ny webbplats (www.saven.se), en helt ny logga och uppdaterad grafisk profil. För att ytterligare utveckla möjligheterna till dialog med sina intressenter kommer företaget också själva att ta plats på sociala medier som Twitter och Facebook.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.