Servicenow släpper generativ ai-assistent

kontaktcenter Ai växer så det knakar. Nu introducerar SaaS-bolaget Servicenow sin senaste ai-chattbot, Now Assist for Virtual Agent, som ska hjälpa kunder att maximera sin Return On Intelligence.

Servicenow släpper generativ ai-assistent

Chattbotar breder ut sig över hela världen och finns inom många kundservice- och ärendehanteringssystem. Servicenow har nyligen släppt en ny chattbot baserad på generativ ai som ska erbjuda kunden en autentisk konversationsupplevelse för mer intelligent självbetjäning.

Den nya chattboten kan, till skillnad från den befintliga, komma med mer relevanta svar och en bättre kontextuell förståelse medan den föregående endast har förmågan att hänvisa till kunskapsbaserade artiklar och katalogobjekt.

Maximerar ”Return On Intelligence”

I ett pressmeddelande säger Bill McDermott, vd på Servicenow, att företagets strategi att implementera generativ ai är för att hjälpa kunden att maximera sin ROI, Return On Intelligence. Det förverkligas genom en kombination av automatisering och mänskligt omdöme.

– Tack vare våra strategiska partnerskap med Nvidia och Microsoft skapar vi smartare, helautomatiska arbetsflöden, säger han.

Ai-chattboten är tidseffektiv då den ger direkta och precisa svar på kundens frågor. Now Assist for Virtual Agent är specifikt utformad för att hjälpa användarna att snabbt få tillgång till den exakta informationen de behöver, utan att lägga ned tid på att läsa och leta bland artiklar och sökresultat.

Utökade möjligheter att ställa generella frågor

Användarna kan nu även ställa frågor som inte bara är kopplade till Servicenows kunskapsbas då chattboten hämtar information från externa källor.

För att lösa användarproblem finns även en drag-and-drop-funktion som hjälper kunder att förbättra sina befintliga konversationer eller skapa nya.

Now Assist for Virtual Agent finns tillgänglig redan nu för en begränsad uppsättning av kunder. Den förväntas att släppas för allmänheten i samband med Servicenows Vancouver-release i september 2023.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.