SMS for Zoho Desk är en ny funktion från Sinch Message Media som ger möjligheten att integrera tvåvägskommunikation via sms i Zoho Desk, en molnbaserad plattform för kundsupport.
Sinch erbjuder sms-konversationer i Zoho Desk
kontaktcenter Ny funktion för tvåvägskommunikation via sms integreras med mjukvaran Zoho Desk.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Zoho Desk erbjuder i sitt grundutförande kommunikation via e-post, chatt och sociala medier och nu finns alltså möjligheten att lägga till sms, så att alla kanaler hanteras i ett och samma gränssnitt. På så sätt kan kundserviceteamet arbeta mer effektivt och därmed höja kundnöjdheten.
– Kundserviceteamen är avgörande för ett företags framgångar, oavsett dess storlek. De bör inte belastas av åtskilda kommunikationskanaler som gör det svårare att hjälpa kunderna och ökar frustrationen för alla inblandade, säger Sean O’Neal, SMB-chef på Sinch.
– Vi är stolta över att lägga till vår robusta portfölj med över 85 integrationer i SMS for Zoho Desk, så att vi fyller kundserviceteamens behov av centraliserad meddelandehantering i realtid och stödjer hela kundresan – från marknadsföring och försäljning till kundservice.
Sinch utsågs nyligen till en ”ledare” i Gartners Magic Quadrant-rapport för CPaaS-plattformar (communication platform as a service) och är ett svenskt företag med verksamhet över stora delar av världen.