Svenskgrundade Sinch erbjuder en molnbaserad tjänst för företag som vill kommunicera med sina kunder med hjälp av meddelandetjänster, automatiserade rösttjänster och e-post.
Sinch lanserar kunskapsportal för kundkommunikation
kontaktcenter Hjälper cx-proffs att navigera rätt i det nya kommunikationslandskapet.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Nu lanserar man en ny kunskapsportal kallad Customer Connections, som ska hjälpa marknadsförare och andra som jobbar med kundmötet att navigera rätt och hålla sig a jour med den snabba utvecklingen på området.
Tjänsten har bland annat en funktion som låter dig utvärdera användningen av digitala kommunikationskanaler och sedan leverera ett förslag på hur ditt företag kan vässa sitt erbjudande. Funktionen är baserad på data som samlats in från 400 000 Sinch-användare och låter dig utvärdera nio olika kommunikationskanaler.
Bland det övriga innehållet på kunskapsportalen finns trendrapporter, guider, kundcase och videoinnehåll som ska vara till nytta för alla som vill skapa framgångsrika omnikanalskundupplevelser.
”Handlar om att förstå målgruppens unika behov”
– Effektiv kundkommunikation handlar om att förstå din målgrupps unika behov och fokusera på det som verkligen kan höja deras upplevelse av ett varumärke. Med så många sätt att engagera sig idag är det avgörande för företag att upprätthålla en sömlös digital kommunikationsupplevelse och omfamna en omnikanalsstrategi. Detta innebär inte bara att integrera kommunikation över rätt mix av kanaler vid rätt steg i kundresan, utan också att vara närvarande där och när kunderna förväntar sig och vill bli nådda, säger Jonathan Bean, marknadschef på Sinch.
Till grund för innehållet på kunskapsportalen ligger en undersökning som genomförts i samarbete med 400 amerikanska företag och 500 konsumenter. Den visar bland annat att förtroende är en avgörande faktor i relationen till kunderna – över 30 procent av kunderna uppger att företagets rykte är avgörande för dem.