Sinch släpper ny kommunikationstjänst för kundmötet

Kundmöte Teknikbolaget Sinch släpper en ny tjänst. Med Conversation API ger man sig än mer in i kontaktcenter-världen.

Sinch släpper ny kommunikationstjänst för kundmötet

Sinch levererar idag en lösning för kundinteraktion i mobilen. Med nya Conversation API går man bredare och säger att man får en ”omnikanalbaserad kommunikationsprodukt som gör det möjligt för företag och teknologiplattformar att enkelt och smidigt interagera med sina kunder varsomhelst i hela världen”.

Conversation API är textbaserad och hanterar kundkommunikation i kanaler såsomWhatsApp, Facebook Messenger, Viber och sms/mms. Integrationen med andra system görs antingen direkt i API:et eller via så kallade connectors.

– Det största affärsvärdet med Sinch Conversation API ligger i företagets möjlighet att skapa personliga och intelligenta konversationer med kunden via de kanaler som kunderna själva använder mest. Vi lever i en tid av snabba förändringar och därför är Sinch Conversation API ”next-gen channel ready”. Företag kommer automatiskt att ha tillgång till den senaste utvecklingen genom API:n när de expanderar sin kundbas globalt, säger Vikram Khandpur, global produktchef på Sinch.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.