SJ köper kundtjänsthjälp

Det hårda vintervädret har orsakat svåra trafikstörningar för SJ. Nedringda som aldrig förr har man anlitat kontaktcentret Goexcellent för att möta det ökade trycket på kundservice.

SJ köper kundtjänsthjälp
Kasper Dudzik, SJ

Kung Bore har inte varit mild mot SJ i år och som en följd har antalet ärenden ökat lavinartat. Samtalen gäller bland annat av- och ombokningar, reklamationer och inte minst frågor kring den kompensation som utlovats resenärer drabbade av inställda eller försenade tåg.

Därför har Goexcellent med kort varsel fått i uppdrag att ställa omkring hundratalet personer till förfogande vid SJ:s kontaktcenter i Ånge.

– Vi vill bli bättre på att ta hand om alla som reser med oss oavsett väder och vind. Detta är ett led i vår strävan att förbättra informationen och omhändertagande av våra resenärer när behovet är som störst, och vi är tacksamma över att Goexcellent kunde ställa upp med kvalificerad personal med så kort varsel, säger Maria Cederberg, chef för SJ:s kontaktcenter.

Avtalet gäller i första hand mars månad ut, med möjlighet till förlängning om det behövs.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.