Sköt kontaktcentret över internet

Ett kontaktcenter som sköts via webben har lanserats av Salesforce.com. Ingen mjukvara att installera och möjlighet att skräddarsy företagets applikationer, är det mest utmärkande för lösningen.

Supportforce.com har en webblösning som ger en bild av kundkontakterna, oavsett genom vilken kanal som kundkontakten sker. Dessutom kan företag skapa sina egna kundtjänstapplikationer med ett skräddarsytt gränssnitt samt anpassade arbetsflöden och datamodeller. Med mera. Eftersom Supportforce.com sköts via webben finns ingen mjukvara att installera.

Genom ett antal verktyg kan Supportforce.com integreras med telefonisystem från Avaya, Cisco, Alcatel, Aspect och Genysys. Lösningen är global och kan användas för geografiskt utspridda organisationer.

– Cisco tror stenhårt på internet som grunden till morgondagens kontaktcenter, säger Laurent Philonenko, vice president och general manager för Ciscos affärsenhet Contact center.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.