SKR ska kartlägga hur bra kommunerna är på kundmöten

kontaktcenter Under våren kommer SKR och Brilliant Future mäta invånarnas serviceupplevelse i kontakten med kommuner.

SKR ska kartlägga hur bra kommunerna är på kundmöten

SKR lanserar ett nytt koncept för att mäta invånarnas upplevelse av service och bemötande när de kontaktar kommunen. Man samarbetar med Brilliant Future för att genomföra undersökningen som inleds under årets första kvartal.

De kommuner som är intresserade av att delta i undersökningen anmäler sig till Brilliant Future senast den 18 februari. Det kostar 28 000 kronor per år för kommuner att delta. Då får man tillgång till ett digitalt verktyg för att följa upp invånarnas respons och jämföra resultatet med andra kommuner som deltar i undersökningen.

Samlar in svar från slumpvis utvalda personer

Genom att skapa en samlad nulägesbild av service och bemötande hoppas SKR att det ska underlätta arbetet med att utveckla verksamheten utifrån invånarnas verkliga behov. Under mätningen samlar man in svar från slumpvis utvalda personer som har kontaktat kommunen via telefon eller e-post. Det finns inget krav på att kommuner som deltar ska ha etablerat ett kontaktcenter.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.