Smidigare kundkontakt med ny moln-kombo

Kopplingarna mellan kontaktcenter och molnet blir allt starkare. Interactive Intelligence och Oracle är senast ut med ett tätare samarbete på området.

Förra veckan kunde vi rapportera om hur Genesys och Salesforece slagit sig ihop för att kunna erbjuda en komplett lösning för kontaktcenter och crm i molnet. Nästa liknande nyhet lät inte vänta länge på sig. Denna gång är det Interactive Intelligence som annonserar att de utvecklar en tät integration mellan sin kontaktcenterplattform CIC och Oracles molntjänst för crm, Oracle Sales and Marketing Cloud Service.

Bland annat innebär den nya integrationen att kontaktcenteragenterna ska kunna få tillgång till informationen om den aktuella kundkontakten i säljstödsystemets gränssnittet via pop-upfönster. Kunddata som hämtas in av kontaktcenterplattformen läggs automatiskt till formuläret med kunddata i samband med ett samtal.

Från kundkortet i molntjänsten blir det också möjligt att ringa direkt genom att bara klicka på telefonnumret.

Integrationen mellan de de båda systemen ska enligt Interactive Intelligence fungera oavsett om kontaktcentret finns installerat hos kund eller köps som hostad tjänst.

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.