Sociala medier i fokus i nya Trio Enterprise

Kontaktcenter Kundkontakter i sociala medier står i fokus i den senaste versionen av Enghouses Trio Enterprise.

Sociala medier i fokus i nya Trio Enterprise

Den nya versionen, 7.0, inkluderar bland annat Facebook- och Twitterintegration, bättre agentfunktionalitet i Skype for business och möjlighet att förhandsgranska ärenden.

– Det är viktigt för företag att hålla sig uppdaterade om vad som skrivs om dem på sociala medier. Kunder använder sig mer och mer av dessa medier för att ställa sina frågor eller uttrycka sin åsikt och de förväntar sig snabba svar. Därför har vi i den senaste releasen, Trio Enterprise 7.0, vässat integrationen mellan sociala medier och kontaktcentret ytterligare. All kommunikation från Facebook och Twitter kommer nu in i kontaktcentret som vilket annat ärende som helst. Med hjälp av nyckelord skickas ärendena dessutom direkt till rätt tjänst och kunden får snabba kvalificerade svar, säger Björn Sjöstrand, produktchef på Enghouse.

Ytterligare en förändring man gör är satsningar och fokus på crm-integrationer, med en standardisering mot Microsoft Dynamics och möjlighet till integration med andra crm via Trio Enterprise Professional Services.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.