Soluno integreras mot Teams

Unified communications En fullskalig integration mellan Solunos växeltjänst och Microsoft Teams. Det innebär att man nu får både molnväxelfunktionalitet och samarbetsverktyg i ett och samma gränssnitt.

Soluno integreras mot Teams

Det kanske mest var fråga om tid, men nu kommer integrationen av Solunos molnbaserdade växeltjänst i Teams. Företaget har sedan tidigare erbjudit lösningar mot både Lync och Skype for Business. Och den här lanseringen ska stärka positionen för den operatörsoberoende UCaaS-leverantören.

Initialt kommer tjänsten lanseras på den svensk marknaden och fungerar oavsett vilket operatör kunderna har. Detta behov har Soluno sett sedan en tid tillbaka och för de som hoppar på kan man nu i Office365 och Teams få utökad funktionalitet med svarsgrupper, talsvar, linjestatus, telefonistplatser samt övriga växeltjänster.
– För slutanvändare räcker Microsoft Teams ofta långt då de flesta bara ringer och svarar i telefon, men det har efterfrågats mer komplex växelfunktionalitet, stabilitet och operatörsintegrationer. Något som hindrat många företag att kunna ta steget fullt ut att ringa med Teams. Det känns därför väldigt spännande att nu kunna erbjuda detta med vilken operatör som helst. Med vår setup så får man all funktionalitet från Soluno tillsammans med Teams gränssnitt för samtalen, vilket blir en kraftfull lösning, säger Christian Hed, Marknadschef på SolunoBC

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter