Solunos nya namn klart – blir Dstny

Branschen Ett viktigt steg för att visa varumärkesidentitet och koncernenighet. Nu har Soluno, som i fjol blev uppköpta bytt namn. Från och med nu så är det Dstny som gäller.

Solunos nya namn klart – blir Dstny

När Belgiska Destiny i fjol köpte upp Soluno så var det länge en öppen fråga hur länge man skulle behålla sitt namn. När Telekom idag tidigare ställde frågan om namnet sade Christian Hed på bolaget att ”det kommer i början av 2022”. Och nu så är det då klart – Dstny är det man framöver heter.

Mer än tio olika varumärken samlas nu under denna flagg och tanken är att det ska visa på att man är en ledare på den europeiska marknaden samt att man både ska kunna ge bättre kundupplevelse, men även för att attrahera fler talanger.
– Denna dag handlar om mycket mer än att bara lansera en ny logotyp och ett nytt namn. Under varumärket Dstny slår vi samman alla tjänster och teknologier till tillgängliga värdeerbjudanden för företag, partners och tjänsteleverantörer. Det är vårt uppdrag att göra affärskommunikation så enkel som möjligt för anställda och kunder på både små,  medelstora företag och stora företag, säger vd Daan De Wever, i ett uttalande.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.