Håll dig uppdaterad med vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Varje vecka får du en sammanfattning av de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Registrera dig

Soluno släpper full Teams-integration

Samarbete Nu lanserar Soluno möjligheten att lägga telefonin i Microsoft Teams med full växelfunktionalitet. Kunderna kan själva välja om man vill kunna styra allt i Teams eller i Solunos miljö.

Soluno släpper full Teams-integration

Solunos vd Mattias Ohde berättar att när Teams-användandet har ökat i rekordfart under pandemin så ville man ta fram en lösning som bygger på Solunos molnväxel men som var mer integrerad i Microsofts miljö – och som saknar de begränsningar som fortfarande finns i Microsofts växellösning.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Total tillgång till alla guider och tester
  • Premiumnyheter med de senaste trenderna
  • Fullt fokus på att du ska göra rätt kommunikationsval
  • Tryckt magasin med sex nummer om året
Redan prenumerant?

Man lanserar därför Soluno Teams Telephony 2.0 som är en utveckling av Solunos tidigare lösning där ”allt skedde bakom kulisserna”. Nu är allt integrerat i Teams-appen och därmed har användaren möjlighet att använda färre gränssnitt – vill man sköta allt från Teams så är det möjligt.

– Det här är bättre än alla konkurrenternas lösningar. Här kan man ha svarsgrupper, integrationer till crm, kontaktcenter-funktionalitet och andra fördelar man har med en bra molnväxel. Det fungerar oavsett operatör där man kan blanda fritt inom företaget. Och det fungerar oavsett storlek på företaget, säger han.

Finns det någon liknande lösning på marknaden?

– Vi släppte den här lösningen i Holland innan sommaren, men förutom det finns det ingen lösning som är lika fullskalig som vår. Cellip (numer Infracom) har en del av detta men skillnaden totalt sett är milsvid. Dels får man en mer fullskalig växel och dels kan man kombinera det med full mobil integration tillsammans med Telia, Tele2, Telenor, 3 och Soluno som operatör.

Är ni först i världen alltså?

– Som vi förstår det. Den här typen av mobil integration finns inte någon annanstans, utan tittar man på många andra marknader så säger man att man har en app. Men vi har mycket större krav i Sverige.

Vad tror du potentialen är i Sverige för er lösning?

– Vi launchade i Holland före sommaren och har redan sett 10000 användare på ett kvartal. Så jag tror att vi kan få runt 50000 på årsbasis i Sverige. Speciellt med tanke på hur stort teams-användandet i världen är, säger Mattias Ohde.

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter