AI Studio är en ny lösning från Sprinklr som hjälper dig att utveckla egna ai-lösningar för att kategorisera meddelanden och bevaka i vilka sammanhang företagets varumärke omnämns.
Hemsnickrad ai-lösning ger dig koll på kunden
kontaktcenter Sprinklr AI Studio är framtagen för dig som inte vill knacka kod på egen hand.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Tanken är att vem som helst, även den som inte kan programmera, ska kunna skapa och finslipa ai-modeller med hjälp av AI Studio. Dessa modeller kan sedan användas för att eliminera manuellt arbete exempelvis när det gäller att kategorisera kundmeddelanden i flera olika digitala kanaler.
Ska hjälpa kundservicemedarbetare
Bland de yrkesgrupper som ska kunna dra nytta av AI Studio finns medarbetare inom kundservice, sociala medier och varumärkesexperter.
Mjukvaran kan sortera meddelanden i kategorier som “prioriterade” för att hjälpa företaget att identifera de mest relevanta kundkontakterna.
– Med hjälp av Sprinklr AI Studio kan vem som helst snabbt bygga ai-modeller med kraftfull maskininlärning och språkförståelse för att förändra hur företag interagerar med kunderna i moderna, digitala kanaler, säger Pavitar Singh, cto på Sprinklr.
Sprinklrs verktyg för att hantera kundrelationer används av flera stora företag, däribland Microsoft och Samsung.