Stabil teknik gav Svedea topplacering

Kundtjänst Ett av de högst uppmätta värdena någonsin i Svenskt Kvalitetsindex. I årets mätning av kundnöjdhet fick Svedea toppbetyg, något de bland annat kan tacka tekniken för.

Stabil teknik gav Svedea topplacering

SKI:s årliga undersökning visar att svenska företag allt mer börjar tänka på kundnöjdhet. men några som ligger långt över branschsnittet är försäkringsbolaget Svedea. Och det som de är bäst på är service.
– Kundnöjdhet byggs upp genom alla de kontakter som kunderna har med oss och hur vi lyckas möta deras förväntningar, allt från det personliga bemötandet till hur väl vi tar hand om skador eller orosmoln. Inte minst i skadehanteringen visar ett försäkringsbolag sitt sanna ansikte. I de löpande kontakterna är vårt kontaktcenter ett effektivt verktyg för kundtjänstmedarbetarna, det hjälper oss också att prognostisera mängden inkommande ärenden och lösa bemanningen på ett effektivt sätt, säger Anders Brändström, marknads- och kommunikationschef på Svedea.

Försäkringsbolaget använder ny teknik för kundcenter och enligt Anders är just stabila lösningar ett måste för att lyckas med kundtjänstresan.
– En tydlig trend idag är att kunderna själva vill välja hur de kontaktar oss. Därför gör vi klokt i att erbjuda många olika kontaktvägar som möjliggör för kunderna att kommunicera med oss på sina egna villkor. Från Puzzel har vi chatt, mejl och telefoni och det bidrar till att vi har ett välfungerande kontaktcenter så att vi kan ge varje enskild människa ett snabbt, personligt och kunnigt bemötande, säger han.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter