Stoppa in kundtjänsten i företagets app

Kundservice Danska Netop har tagit fram en lösning för att integrera kundtjänsten i företagets egna appar och erbjuda mobil kontakt via chatt.

Stoppa in kundtjänsten i företagets app

Det är Trigono som tar Netops Liveguide Mobile Connector till den svenska marknaden. Huvudprodukten Liveguide är en chatt-, audio-, och videolösning för kundtjänst. Den nya mobila appkopplingen är däremot begränsad till chatt och koppling mot sociala nätverk som Facebook och Twitter.

Tanken är helt enkelt att appanvändarna ska kunna chatta direkt med samma kundserviceagenter som sköter de vanliga webbkanalerna. Distributören hävdar att det inte tar mer än tio minuter att komplettera företagets app med den här funktionaliteten, tack vare det utvecklarkit som hör till Liveguide Mobile Connector.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.