Under onsdagen kryllade det av besökare på Älvsjömässan i Stockholm när Telekom idag arrangerade två parallella konferenser. Både Connect23 Contact Center och Connect23 Professional blev stora succér.
– Det var verkligen en fullspäckad dag med fler talare (knappt 50), utställare och besökare än någonsin tidigare på plats. Det är kul att så många ser kraften och möjligheterna i att mötas fysiskt och lära av både experter och varandra. Att vi befann oss på klassisk ”mässmark” på Stockholmsmässan i Älvsjö kändes helt rätt när Connect nu fortsätter att växa, säger Telekom idag:s chefredaktör Mats Stålbröst.
Digitaliseringen med hjälp av artificiell intelligens är nyckeln för en framgångsrik verksamhet idag. Det har hänt otroligt mycket på området under bara ett år. Därför var ai ett övergripande tema på båda Connect 23 Professional och Contact Center.
Vad var höjdpunkten för dagen?
– En höjdpunkt var att vi lyckades samla närmare 30 utställare och partner på mässgolvet – nu känns Connect verkligen som en mässa! Och även om de många talarpassen och panelsamtalen var det stora dragplåstret så sker det många spännande möten i pauserna däremellan. Extra roligt var att vi hade bjudit in representanter från de fyra stora operatörerna till ett panelsamtal, det finns nog inga aktörer som har bättre koll på vad som händer i den svenska telekombranschen just nu.
Hur ska succén upprepas på vårens Connect24?
– Vi är redan i full färd med att planera programmet till Connect24 som hålls den 25 april. Vi kommer att djupdyka i utvärderingen från Connect23 för att kunna förse besökarna med den kunskap och inspiration de efterfrågar mest. Och så vill vi så klart locka ännu fler besökare.