Stort intresse för Cebit

I år är det svenska intresset för Cebit-mässan större än någonsin tidigare. Svenska företag har stått i kö för att få delta i Exportrådets svenska nationspaviljong på mässan, som är ICT-världens årliga träffpunkt.

Ett tjugotal svenska företag visar upp sina produkter och tjänster i en svensk nationspaviljong på Cebit i Hannover. Bakom paviljongen står Exportrådet i samarbete med svenska kommuner och regioner.

– I år är det svenska intresset för Cebit större än någonsin. Vi har haft företag som stått i kö för att få vara med i den svenska montern, säger Tina Paulson, projektledare på Exportrådet för Cebit-satsningen.

Den svenska paviljongen,en samlingsmonter där de svenska it-företagen visar upp sig, är i år hela 180 kvadratmeter. En satsning som möjliggörs genom samarbetet mellan kommuner, regioner och Exportrådet.

Kommuner och regioner som medverkar är Business Arena Stockholm, Malmö stad (Näringslivskontoret och MINC Malmö Incubator), Linköpings kommun, Mjärdevi Business Center, Växjö kommun, Internet City, Umeå kommun och Örebro kommun.

Sparkar igång snart

Företagen i Exportrådets paviljong är: Advoco Software, Agama Technologies, Apsis, Avista/ Stockholm Software Factory, Birdstep Technology, Catway, Elevate Nordic, Hexatronic Network Solutions, Intellyweb, JLT Mobile Computers, myDOQ technologies, Netintact, Nordic Tech Sales, Orexis Communication, Perfect Communication, Possio, Propac, Relate International, RotoSub, Teknikhuset, Viking Telecom, XIP Technology.

Cebit är ICT-världens, Information and Communication Technology, årliga träffpunkt. Under Cebit i mars 2004 deltog 6 411 utställare och antalet besökare uppgick till 510 000 varav ungefär en fjärdedel var utländska. I år äger mässan rum den 10–16 mars.

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.