Svenska chefer fnyser åt sociala medier

Sveriges chefer har fortfarande inte anammat sociala medier som arbetsverktyg. Sju av tio nyttjar dem aldrig på jobbet och få har tagit fram en policy för att reglera användningen i verksamheten.

Svenska chefer fnyser
åt sociala medier

Det visar svaren från 686 svenska chefer i en undersökning som Tele2 Business genomfört med hjälp av Easyresearch.

– Trots sociala mediers utbredning i vårt samhälle har de inte ännu fått fotfäste hos företagen som effektiva verktyg. Vi tror att detta kommer förändras i takt med att medarbetarna i större utsträckning kommer kräva att få använda sociala medier under arbetstid, säger Anders Långsved, affärsområdeschef, Tele2 Business.

För de 32 procent som faktiskt använder sociala medier under arbetsdagen är det Facebook, Linked in och Twitter som gäller. Av dessa tror en tredjedel att sociala medier kan öka effektiviteten i verksamheten, medan en femtedel är av precis motsatt uppfattning – men gör det ändå.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.