Taggning och smidigare arkiv i Intelecom Connect

Kontaktcenter Det molnbaserade kontaktcentret Intelecom Connect har fått två nya funktioner: smidig taggning av ärenden och enklare tillgång till arkiv med inspelningar.

Taggning och smidigare arkiv i Intelecom Connect

De båda förbättringarna har redan lagts in i plattformen och är därmed tillgängliga för både befintliga och kommande kunder. Tanken är att de nya funktionerna ska ge agenter snabbare och bättre kontroll över sin kontaktcentermiljö i kombination med avancerade rapporter som arbetsledaren har nytta av.

Intelecoms ärenderegistrering ger användarna möjligheten att tagga, det vill säga märka, alla förfrågningar till specifika ämnen genom ett lättanvänt gränssnitt. Det gäller oavsett om ärendet kommer in via telefon, e-post, sms, chatt eller sociala medier. Märkningen kan exempelvis användas för att i slutet av dagen ta fram rapporter som visar hur stor andel av samtalen som handlar om fakturafrågor. Det blir rapporter som hjälper chefer att snabbt upptäcka trender, prioritera frågor och hantera problemområden.

Den andra nya funktionen i Intelecom Connect är ett mediaarkiv, som är ett betydligt enklare och smidigare system än den traditionella metoden att lagra inspelade samtal på en ftp-server. Användarna går in på Connect Control, Intelecoms webbaserade administrationsportal som lanserades nyligen, och söker efter inspelningar via datum, namn på agent eller olika kötyper. Man kan lyssna på samtalet med ett enkelt knapptryck. Inspelning och lagring av andra kanaler, som chatt, lär vara på gång ganska snart.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.