Talkdesk utökar samarbete kring självservice

kontaktcenter Zappix och Talkdesk fördjupar samarbetet kring självservice i ett grafiskt gränssnitt.

Talkdesk utökar samarbete kring självservice

Talkdesks molnbaserade kontaktcenterlösning förses med nya funktioner för självservice i ett grafiskt användargränssnitt. Lösningen har tagit fram av Zappix och har sedan tidigare funnits tillgänglig i Appconnect Marketplace.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

– Dagens kontaktcenter kräver mer innovativa, flexibla och kundcentrerade lösningar som ger en skräddarsydd upplevelse och låter kunderna interagera med företag i den kanal de själva önskar, säger Robert Gavin på Talkdesk i ett pressmeddelande.

Zappix Visual IVR används för att skapa lättanvända självservicelösningar i ett grafiskt användargränssnitt som kunden interagerar med i exempelvis sin mobil. Plattformen har stöd för automatiserat skapande av smarta formulär som ska förbättra kundernas upplevelse och förkorta väntetider i kontaktcentret.

Kunden själv avgör om man vill använda sig av självservice. Om så är fallet skickas ett sms med en länk till formuläret till kundens mobila enhet.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.