Talkdesks molnbaserade kontaktcenterlösning förses med nya funktioner för självservice i ett grafiskt användargränssnitt. Lösningen har tagit fram av Zappix och har sedan tidigare funnits tillgänglig i Appconnect Marketplace.
Talkdesk utökar samarbete kring självservice
kontaktcenter Zappix och Talkdesk fördjupar samarbetet kring självservice i ett grafiskt gränssnitt.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
– Dagens kontaktcenter kräver mer innovativa, flexibla och kundcentrerade lösningar som ger en skräddarsydd upplevelse och låter kunderna interagera med företag i den kanal de själva önskar, säger Robert Gavin på Talkdesk i ett pressmeddelande.
Zappix Visual IVR används för att skapa lättanvända självservicelösningar i ett grafiskt användargränssnitt som kunden interagerar med i exempelvis sin mobil. Plattformen har stöd för automatiserat skapande av smarta formulär som ska förbättra kundernas upplevelse och förkorta väntetider i kontaktcentret.
Kunden själv avgör om man vill använda sig av självservice. Om så är fallet skickas ett sms med en länk till formuläret till kundens mobila enhet.