TDC certifieras för Ciscos vassaste kontaktcenter

TDC Sverige har blivit certifierade av Cisco för att få sälja och leverera applikationen Unified Contact Center Enterprise. Det är en status som TDC är ensam om på den svenska marknaden.

Certifieringen är ytterligare en aktivitet i TDCs och Ciscos gemensamma uc-satsning, som Telekom idag tidigare skrivit om (se länkad artikel).

– TDC levererar idag lösningar till många stora företag och organisationer som exempelvis landsting, banker och försäkringsbolag, där en effektiv interaktion med kunder är en vital del av verksamheten. Certifieringen är ett bevis på att TDC har kompetens och kapacitet att designa, sälja och leverera några av marknadens mest avancerade kommunikationslösningar, säger Jeanette Jäger, produkt- och marknadsdirektör på TDC Sverige.

Höga partnerkrav

Cisco Unified Contact Center Enterprise beskrivs som en mycket avancerad kontaktcenter-lösning. Den har till exempel intelligenta funktioner för att styra inkommande ärenden till rätt expert och kan köa olika typer av kommunikationsmetoder, som mejl, chatt, webb och röst i samma kösystem.

– Det här är en mycket avancerad lösning där Cisco kräver en hög grad av specialisering och expertis av de partners som tar in den i sitt sortiment. TDC har som enda aktör på den svenska marknaden visat att man har en organisation som kan möta dessa mycket höga krav, säger Per Åkerstrand, partneransvarig på Cisco Sverige.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.