Han tycker det är viktigt att påpeka att det inte kommer att bli några uppsägningar i samband med överflyttningen, men att de kan förvänta sig att besparingar kommer kunna göras där det eventuellt finns dubbla tjänster i båda företagen, exakt hur och när detta kommer att ske är beroende av integrationsarbetet.
Gäller det ledningsgruppen hos TDC också?
– Ja, absolut. De kommer alla vara viktiga för det kommande arbetet med att integrera alla delarna.
När det gäller överflyttning av kunder från TDC till Tele2 menar Samuel Skott att det ännu inte finns något exakt datum utan att det snarare kommer att handla om en lång process.
– Det kommer sannolikt handla om flera år. Men det är inget som är bråttom eller ska stressas fram. Vårt fokus ligger på att våra kunder fortsätter vara nöjda med våra tjänster.
Enligt Samuel Skott kommer sammanslagningen av de två företagen på sikt betyda att de kan erbjuda bredare och fler tjänster. Till exempel har TDC mycket kunskaper om it som tillsammans med den mobila tekniken hos Tele2 kan bli intressanta lösningar.
– Tele2 och TDC kompletterar varandra mycket bra. Men just nu handlar det om business as usual för bästa möjliga kundnytta, avslutar Samuel Skott.
publicerad 11 oktober 2016