Telavox kontaktcenter ska ge full koll på kundresan

kontaktcenter Telavox ger sig in på kontaktcentermarknaden med en omnikanalsplattform som fokuserar på enkelhet och som bygger på företagets erfarenhet av molnväxlar, chatt och röstsamtal.

Telavox kontaktcenter ska ge full koll på kundresan

Nordiska Ucaas-företaget Telavox lanserar en fullödig, omnikanals kontaktcenterlösning som låter organisationer hantera all kundkommunikation i ett enda gränssnitt. Plattformen hanterar kanaler som telefoni, e-post, sociala medier och chatt.

Telavox målsättning är att erbjuda en lösning som är enklare att installera och administrera än många av de traditionella kontaktcenterplattformar som finns på marknaden.

– Vi har fokuserat på kommunikation och kunddialoger sedan lång tid tillbaka, men det här är ett helt nytt område vi kliver in på. Vi tror att kombinationen av ucaas och ccaas (contact centre as a service) är rätt så unik, säger Tor Blomdell, produktchef på Telavox.

Många organisationer letar nya lösningar

Tor Blomdell har en gedigen bakgrund från telekomvärlden med tidigare anställningar på Ericsson, Net Insight och Digital Route och vittnar om att många organisationer nu ser sig om efter nya lösningar för att kunna leverera bättre kundupplevelser.

Telavox

– Vi har erbjudit telefoni och livechatt tidigare men nu lägger vi till omnikanals- och kontaktcenterfunktioner i stor skala, så att vi får hela floran. Vi växer och går från callcenter- till kontaktcentervärlden.

Varför släpper ni den här kontaktcenterlösningen just nu?

– Behovet av att kommunicera med kunderna över flera kanaler har funnits länge och har accelererat under de senaste åren. Men vi upplever marknaden som fragmenterad och det har krävts specialistkunskaper för att implementera en kontaktcenterlösning. Vi ser en möjlighet att göra det mycket enklare och mer intuitivt att komma igång, förklarar Tor Blomdell.

Telavox vänder sig både till nya och befintliga kunder med kontaktcenterplattformen och säger att den ska passa för riktigt små såväl som betydligt större företag.

– En utmaning med kontaktcenter är att de har varit byggda för stora bolag som har råd med många konsulter och som har en relativt stor kompetens att hantera plattformen. Vår lösning bygger på automatisering, ett lättanvänt gränssnitt och en paketering som gör att även mindre bolag kan dra nytta av den, säger Tor Blomdell.

Snabb tillgång till expertkompetens

Förutom omnikanalsfunktionaliteten vill Telavox lyfta fram att man har lagt mycket energi på att frigöra agenternas tid med hjälp av automatiseringsfunktioner och möjligheten att samarbeta inom organisationen. På så sätt kan man exempelvis få tillgång till den expertkompetens som behövs för att kunna leverera snabba svar på kundernas frågor.

Telavox har också byggt in verktyg för att hantera statistik och ta fram insikter som hjälper företag att förstå hur kunderna beter sig under hela kundresan.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.