Telavox lanserar telefonistservice

Kontaktcenter Molnväxeln Telavox kompletterar utbudet med telefonisttjänster. Partner är Comunit.

Telavox lanserar telefonistservice

Den nya tjänsten kallas för Telefonist på distans och är just en svarstjänst som Telavox-kunder kan köpa istället för att ha egna telefonister som tar emot och kopplar samtal.

Tack vare att telefonisterna hos samarbetspartnern Comunit sitter i samma växelplattform som slutkunderna, Telavox Unified Centrex, har de tillgång till information om företagets anställda: vem som är upptagen, är på semester eller sitter i möte. Tanken är att det ska bidra till en hög servicenivå även om telefonisten arbetar på distans.

– Personalen uppdaterar enkelt sina profiler och eventuella informationsmeddelande via sin kalender, mobilapplikation eller telefoniapplikationen, förklarar Fredrik Lindqvist, marknadschef på Telavox.

Han menar att Telefonist på distans är ett smidigt sätt att hantera arbetstoppar, konferenser och sjukdom som påverkar bemanningen. Men en del företag lägger ut all telefonistservice.

– De flesta som väljer att hoppa på tjänsten är mindre företag som i nuläget inte har någon som kan besvara samtal och därför riskerar att missa potentiella affärer, säger Fredrik Lindqvist.

Priset för tjänsten är 995 kronor i månaden och i den summan ingår 100 samtal. Utöver det kostar varje samtal 9,95 kronor.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.