Tele2 tappar marknadschefen – går över till annan bransch

branschen David Bergstedt siktar mot nya äventyr efter knappt tolv år hos operatören.

Tele2 tappar marknadschefen – går över till annan bransch

David Bergstedt lämnar Tele2 och rollen som marknadschef för B2B-erbjudandet. Han går till en ny position och väljer att lämna telekombranschen bakom sig. På Tele2 har han haft ett flertal olika roller, bland annat som produktchef, projektledare och nu senast som marknadschef.

Varför väljer du att gå vidare just nu?

– Jag har jobbat på Tele2 i nästan tolv år och varit med om många spännande delar av bolagets utveckling. I samband med en omorganisation som genomfördes nu i oktober kände jag att jag var redo för en ny utmaning och då det inte fanns en roll inom Tele2 som passade valde vi att skiljas som goda vänner.

Vad är det viktigaste du tar med dig från din tid på Tele2?

– Våga utmana, ingenting är omöjligt. Med rätt inställning och attityd kan man komma hur långt som helst.

Hur tycker du att Tele2 har utvecklats under dina tolv år på företaget?

– Oerhört mycket. Tele2 har gått ifrån att vara en uppkäftig lillebror till att bli en mogen, stabil och mycket mer pålitlig partner. Samtidigt har vi gått från att vara en stor internationell grupp, till att bli en väldigt Sverige-fokuserad verksamhet. Jag fick tidigt under min anställning höra ”never a boring day at Tele2”, och det stämmer verkligen. Det är en väldigt hög förändringstakt och snabb utveckling av både produkter och tjänster.

Kan du berätta något om ditt nya uppdrag?

– Det är väldigt spännande, jag byter både bransch och roll. Från den 1 januari kommer jag att börja som affärschef på en ganska stor och framgångsrik byrå som heter WorkShop, som är ett ”consumer experience agency”. Där kommer jag att ta den kommersiella rollen i ledningsgruppen, göra våra kunder ännu nöjdare, utveckla affärsmodellerna och stödja deras framgångsresa. WorkShop har en otroligt bra kundbas och jag ser fram emot att jobba med marknadsföring från ett affärsperspektiv, hjälpa till att utveckla både affären och bolaget.

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.