Tele2 väljer molnlösning från IFS: ”Förbättrar varje steg i den digitala kundresan”

Molntjänster Tele2 kommer att använda den senaste molnlösningen från IFS. Det kommer att förbättra kärnverksamheten samt stärka operatörens 5g-erbjudande enligt bolaget.

Tele2 väljer molnlösning från IFS: ”Förbättrar varje steg i den digitala kundresan”
Yogesh Malik, Tele2

IFS Cloud ska bidra till ökad effektivisering genom att förse Tele2 med en allt-i-ett-lösning som hanterar hela bolagets värdekedja, inklusive detaljhandelsverksamheten, leveranskedjan, och ekonomin.

– På vår resa mot att bli det ledande telekomföretaget i Norden och Baltikum, förstår vi att affärssystem är extremt viktiga för företag i den nya digitala tidsåldern. Med fokus på kontinuerlig förenkling, automatisering och att skapa en hållbar arkitektur, ser vi mycket fram emot att samarbeta med IFS under implementeringen av lösningen, säger Yogesh Malik, it och teknikchef på Tele2.

 Kombinationen av IFS specifika tjänster för telekom och en komponentbaserad plattform, hjälper leverantörer av kommunikationstjänster, infrastrukturföretag och operatörer att hantera hela livscykeln med projekt, tillgångar och tjänster. Även IFS är förstås positiva till samarbetet.

 – Tele2 siktar på att bygga Sveriges bästa 5g-nät, samtidigt som man genomför en IT-transformation som kommer att förbättra varje steg i den digitala kundresan och upplevelsen, säger Elni Kullmer, ansvarig för IFS i Nord- och Centraleuropa och fortsätter

– För att göra det, behöver de kunna skala sina system sömlöst och bredda sitt erbjudande genom att nå ut med 5g-applikationer till nya marknader, exempelvis för drönare, tillverkning, flyg och transport. Tack vare vår djupa branschkunskap kan vi på IFS guida dem på vägen in i många av dessa branscher, medan IFS Cloud ger dem den förmåga de behöver för att knyta snabba och flexibla kontakter mellan dessa olika branscher. 

 Förutom IFS Cloud har Tele2 även köpt IFS Success, en uppsättning tjänster som stöttar företag att lyckas. Detta genom att noga följa fördefinierade, resultatbaserade KPI:er som säkerställer en framgångsrik affärstransformation. 

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.