Tele2 Växel från Tele2 – molnväxelguiden 2022

Tele2 Växel från Tele2 – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Tele2 Växel baseras på Dstnys beprövade och robusta plattform. Vi erbjuder en uppsjö av olika tilläggstjänster, integrationer och applikationer till Tele2 Växel allt för att kunna möta olika kunders behov.w

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: Över 5000 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: Tele2 Växel är lösningen för alla företag som söker en molnväxel. Företag med enklare växelbehov får en prisvärd nyckelfärdig växel som lätt kan anpassas när behoven och förutsättningarna förändras. Företag som har mer omfattande behov behöver inte känna sig begränsade då Tele2 Växel erbjuder stort utbud av applikationer, integrationer och tjänster.

En nackdel med er molnväxel: Möjligheterna att bygga en internationell lösning är begränsade.

Hostas: Tele2 Växel hostas i Tele2s moln med datahallar på flera orter i Sverige, där alla våra kunder drar nytta av hög driftsäkerhet och obegränsad kapacitet. Utöver Tele2 Växel kan Tele2 erbjuda ett stort utbud av lösningar oavsett hostingbehov eller affärsmodell.

Marknad: Sverige.

Passar för: Tele2 väljer att inte svara på denna fråga eftersom de anser att deras växel fungerar för alla.

Operatörsmöjligheter: Tele2.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Våra Tele2 Växel-kunder finns i alla branscher och storlekar därför skiljer det sig vilka funktioner som är mest viktiga. Det som är gemensamt är lösningar för att kunna bemöta och ta hand om kunder och för att samarbeta effektivt. 

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: I vår webbaserade kund- och serviceportal Tele2 Service Online (TSO) kan kunder se och hantera alla sina Tele2-tjänster på ett samlat ställe. En Tele2 Växel-kund kan bland annat: Se alla abonnemang och växelanknytningar, Administrera aktiverade tjänster på företaget eller användare, Beställa nya tjänster, I realtid aktivera mobilabonnemang, Tele2 Växel-anknytningar och svarsgrupper med mera, Göra felanmälan och följa status, Granska fakturor, Göra detaljerade fakturaanalyser samt Skapa kundserviceärenden.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: I vår Teamsintegration ansluter vi Tele2 Växel till Teams för att enkelt kunna kombinera Teams med telefonifunktionaliteten i Tele2 Växel. Användarna ringer och svarar i mobilen eller i Teams, på samma nummer. Det är också möjligt att uppdatera användarnas status i båda systemen, till exempel vid telefonsamtal.

Admin av IVR-lösning: Kunden administrerar enkelt menyval själv i växelns web-gränssnitt, vilka menyval som ska vara öppna när, vart inkommande samtal skall styras samt vilka meddelanden som skall spelas upp.

Admin av kö-system: Kunden administrerar enkelt inställningar för svarsgrupper i växelns webbgränssnitt. Användare loggar in och ut själva i växelappen eller softphone och en gruppledare kan logga in och ut sina kollegor i samma verktyg.

Lösning för statistik: I vår statistiktjänst är det lätt att följa hur telefonin fungerar på företaget i tydliga rapporter med intuitiva grafer och visualiseringar, samt automatiserade utskick. Här kan kunden följa både Tele2 Växel och flera andra av våra tjänster, samt hur företaget samarbetar i Microsoft Teams. Statistiken kan också enkelt integreras i andra uppföljningssystem som till exempel PowerBI.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: När en kund väljer en molnväxel från Tele2 får de inte bara en stabil och beprövad lösning, de kan också dra nytta av den kunskap och den erfarenhet Tele2 har av att leverera kommunikation, helhetslösningar och affärsnytta till svenska företag och offentlig sektor. Som första telekomoperatör i Norden och Baltikum är Tele2 AB klimatneutralt i den egna verksamheten, med 100 procent förnybar el och återstående utsläpp klimatkompenserade.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.