Tele365 får callcenter

Kontaktcenter Attendits molntjänst Tele365 växer till sig och ska framöver bli ett fullvärdigt kontaktcenter. Som ett första steg har man lagt till Mitels callcenterfunktioner.

Tele365 får callcenter

Den breda lanseringen av callcenterdelen i Tele365 sker nu oktober, men funktionerna har egentligen redan smygits in. Kunder som Äventyrsresor och Kinaresor har beställt tjänsten för leverans vid årsskiftet.

– Kontaktcenterlösningar med kringfunktioner förknippas oftast med att det kostnadsmässigt endast passar stora organisationer och bolag. Vi ser en ökad efterfrågan och önskemål runt liknande funktioner även hos små och medelstora företag, säger Dennis Södergren, vd på Attendit.

Han pekar på verktygen runt realtidsövervakning och statistik som särskilda styrkor i Mitels callcenter. Där finns även stöd för multimedia – utöver rösttrafik även e-post, chatt, sms, fax och sociala medier – men den kapaciteten ska Attendit inte lansera förrän under första kvartalet 2015.

Det finns två varianter av det nya erbjudandet. Tele365 CC Basic, som kostar 199 kronor per användare och månad, och CC Advanced för 299 kronor.

Grundfunktionerna är köhantering, statistik och rapportering, wallboard, administrationsgränssnitt, chatt och agentklient. I den avancerade varianten ingår även cti-integration för pc-telefoni, skärm pop-up och administration av callcentret i realtid. Vill man ha mjukvarutelefon till CC Advanced kostar det ytterligare 50 kronor i månaden.

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation.
Just nu begränsat erbjudande!