Telefonmärket viktigast för unga

Det verkar som om mobiloperatörerna har misstagit sig om vad unga människor, i åldern 16 till 19 år, prioriterar ifråga om mobiltelefoner. De tycker att märket är viktigare än operatören och de tjänster de tillhandahåller. Det visar i alla fall en undersökning gjord på uppdrag av Mobeon Labs, som Computersweden tagit del av. Förutom sms och mobilsvar är det få som ens vet vad det finns för andra tjänster som operatörerna erbjuder.

Birgitta Olsson, chef på Mobeon Labs, säger att ungdomarna tror att mobiltjänsterna de använder som unga är de som de kommer att använda även i fortsättningen.

Resultatet kan visa sig vara viktigt för operatörerna inför framtidens utveckling. De unga idag är morgondagens stora kunder.

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.