Telekom idag byter skepnad

Ny grafisk form för både tidning och webb. Ett vässat innehåll med tydligare fokus på de professionella användarnas behov.
Det är de viktigaste nyheterna när Nya Telekom idag nu når prenumeranter och onlineläsare.

Telekom idag byter skepnad

Sveriges ledande tidning om kommunikationsteknik, Telekom idag, har gjorts om från grunden. Den grafiska formen är helt ny och innehållet vässas mot de professionella användarnas behov. Allt för att uppfylla tidningens mission ”att göra svenska företag smartare på kommunikationstjänster”.

– Det innebär konkret att vi ger våra läsare oberoende vägledning i arbetet att köpa och få ut det mesta av sina kommunikationslösningar, berättar chefredaktören Stefan Eriksson.

Tydligare och nyttigare

Telekom idags renodlade fokus på kommunikationsteknik är unikt bland svenska publikationer. Tidningen skriver om hur tekniken används för att skapa direkt nytta i verksamheten och i förlängningen bättre affärer. Bland läsarna finns främst it- och telekomchefer.

– Jag hoppas att de uppskattar att vi gjort en ännu tydligare, nyttigare och snyggare tidning. Målet har varit att erbjuda professionella slutanvändare av kommunikationsprodukter ett lättöverskådligt magasin fyllt med spännande teknik och kundexempel.

Det första numret av Nya Telekom idag, 7/2008, sätter fokus på kundkontaktcenter. Där finns en unik produktguide till kundtjänstverktyg och en analys av kundtjänstens status hos svenska företag och organisationer.

Fakta

Fakta Telekom idag

Telekom idag utkommer 8 nummer per år och har en TS-kontrollerad upplaga på 15 100 exemplar. Målgruppen är it- och telekompersonal i svenska företag och organisationer. Tidningen står för fördjupning och vägledning, medan nyhetssajten www.telekomidag.com har ett betydligt högre tempo. Här publiceras dagligen nyheter för den som vill hålla sig uppdaterad om vad som händer i telesverige.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.