Tydligare och nyttigare
Telekom idags renodlade fokus på kommunikationsteknik är unikt bland svenska publikationer. Tidningen skriver om hur tekniken används för att skapa direkt nytta i verksamheten och i förlängningen bättre affärer. Bland läsarna finns främst it- och telekomchefer.
– Jag hoppas att de uppskattar att vi gjort en ännu tydligare, nyttigare och snyggare tidning. Målet har varit att erbjuda professionella slutanvändare av kommunikationsprodukter ett lättöverskådligt magasin fyllt med spännande teknik och kundexempel.
Det första numret av Nya Telekom idag, 7/2008, sätter fokus på kundkontaktcenter. Där finns en unik produktguide till kundtjänstverktyg och en analys av kundtjänstens status hos svenska företag och organisationer.
Fakta
Fakta Telekom idag
Telekom idag utkommer 8 nummer per år och har en TS-kontrollerad upplaga på 15 100 exemplar. Målgruppen är it- och telekompersonal i svenska företag och organisationer. Tidningen står för fördjupning och vägledning, medan nyhetssajten www.telekomidag.com har ett betydligt högre tempo. Här publiceras dagligen nyheter för den som vill hålla sig uppdaterad om vad som händer i telesverige.
publicerad 13 november 2008