Det var tredje året i rad som Telenor utnämndes till bäst i test av Mobil. Nästan lika bra var Tele2 och det krävdes omräkning av resultaten innan en vinnare kunde koras. Hög tillgänglighet en bra hemsida och bra bemötande vid kontakt via chatt var det som fällde avgörandet till Telenors föredel.
– Det är fantastiskt roligt att få utmärkelsen för tredje året i rad. Det stärker oss i vårt arbete med att ge kunderna valmöjligheter och flexibilitet i hur och när de kan kontakta oss, säger Martin Petersén, chef för kundservice Telenor Sverige.
Mindre kul för Telenor var att man inte placerade sig speciellt bra när det handlade om kundtjänstpersonalens kunskaper som inte höll mer än medelmåttig klass. Hade det varit kunskaperna som avgjort hade Tele2 istället varit bäst konstaterar tidningen Mobil.
Totalt sett har mobiloperatörernas kundservice blivit sämre än vid förra årets undersökning och riktiga toppbetyg lyser med sin frånvaro.