Telenor bygger om organisationen

Operatörer Ett nytt affärsområde för konsumentsegmentet – och ett namn som försvinner. Det är resultatet när Telenor gör om sin organisation.

För knappt ett år sedan presenterades Patrik Hofbauer som ny vd för Telenor i Sverige. Nu stöps företagets organisation om, med bland annat ett nytt affärsområde med inriktning mot konsumentsegmentet. Det är områdena Broadband & TV och Mobile som förs samman i nya området Consumer marketing.

Telenors affärsområde riktat mot företagskunder, Business, kvarstår däremot som förut. Den nya organisationen börjar gälla 2 juni.

– Den nya organisationen utgår i ännu större grad från våra kunder istället för våra produkter. Detta innebär större kundfokus och det kommer att ge oss ännu nöjdare kunder, säger Patrik Hofbauer.

Fakta

Telenors nya organisation

VD – Patrik HofbauerChannels – under tillsättningConsumer Marketing – tf Patrik Hofbauer, ny chef på plats 1 augustiBusiness – Mats AlmgrenIT – Ulrica HolmgrenNetworks – Stefan JäverbringFinance & Legal – Kaaren HilsenStrategy & PMO – Martin PetersénPeople & Culture – Siri SandholtCommunications & Brand – tf Peter Erikson

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.