Telenor har branschens bästa kundtjänst

Trots att Telenor har många missnöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex vinner operatören för andra året i rad CRM Grand Prix för bästa kundtjänst i kategorin telekommunikation.

CRM Grand Prix delas ut av Teleperformance, global aktör inom kundtjänst och CRM. Företag i totalt sju branscher har utvärderats; samtliga stora mobiloperatörer på den svenska marknaden ingick i den jämförande utvärderingen inom telekommunikation.

Vinnare blev Telenor, men hur resterande företag i startfältet placerade sig är oklart. Tyvärr redovisar Teleperformance enbart vinnarna i varje branschkategori. Tele2 Internet tog hem klassen Media/ISP och Eurocard har utsetts till svensk vinnare, oavsett bransch.

Bland kriterierna i den utvärdering som ligger till grund för priset återfinns bemötande, produktkunskap, uppmärksamhet och svarstid. Totalt har Teleperformance bedömt kundtjänsten hos drygt 50 av Sveriges största företag i de största branscherna med fokus på konsumentprodukter.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.