På vilken teknik bygger er plattform: Cisco (Broadsoft) används som grundplattform, därtill används plattformen Gintel för att realisera våra klienter, exempelvis Telefonist One X. Utöver det lägger vi stort värde i vår egenutvecklade ”Mitt Företag” där kunden hanterar många av sina tjänster.
Telenor One X från Telenor – molnväxelguiden 2023
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Er största kund: 10 000 anknytningar.
Er minsta kund: 1–10 anknytningar.
Den största fördelen med er molnväxel: Att den bygger på en beprövad och stabil plattform som kan hantera kundbehov för enmansbolag upp till kundanpassningar för att passa Sveriges största bolag.
En nackdel med er molnväxel: Kundanpassningar medför ibland manuell hantering.
Hostas: I vårt moln.
Marknad: Sverige.
Passar för: Små och stora företag.
Operatörsmöjligheter: Telenor.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Enkel administration, kö-system och Microsoft Teams-telefoni.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt
- Hänvisningssystem
- IVR
- Mobil anknytning
- Telefonist-stöd
- Koppling till kontaktcenter-lösning
- Kö-system
- Röstbrevlåda
- Microsoft Teams-telefoni
- Annan samarbetsplattforms-koppling
- Integration med AD
- Statistik om telefonin
Funktioner angivna av leverantör: Vi erbjuder extern svarstjänst med full integration mot vår molnväxel. Vi tillhandahåller även Recording som stödjer flera olika plattformar i allt från vår molnväxel och Teams till MxOne (Mitel). Vi erbjuder också öppna API:er som ger kunden möjlighet att skapa en egen intern self service för administration av sina abonnemang. Vi har även kommunikations-API:er för anslutning mot molnväxeln från olika tredjepartslösningar.
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Vår standardkoppling för integration med Teams är via Operator Connect. Vi har också möjlighet att koppla via Direct Routing. Vi erbjuder Mobil Linjestatus till Teams som går vi MSFT Graph API:er. Till detta har vi ett antal företagstjänster med stöd för till exempel Contact Center, Telefonist och Recording.
Admin av IVR-lösning: Den administreras idag både i vårt admingränssnitt ”Mitt Företag”. Viss administration, som att till exempel logga in och ur agenter, kan ske i både admingränssnitt och mobilappen. Vi jobbar ständigt med utveckling av visualisering och UX av våra gränssnitt.
Admin av kö-system: Köhanteringen hanteras även den på webbaserade self-serviceportal ”Mitt Företag”. Exempel på funktioner att hantera är scheman för öppet/stängt, ljudfiler, agent-inställningar, overflow-kriterier med mera. Admin av kö-system sker i ”Mitt Företag”. Som agent kan du logga in via ”Mitt Företag”, IVR eller One X appen.
Lösning för statistik: Vi bygger vår statistiklösning på Dstny Analytics. Den ger bland annat översiktlig och detaljerad statistik för köer och användare, samtalsdata för varje agent och möjlighet att skräddarsy mätningen för att passa kundens verksamhet.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Telenor OneX är en heltäckande lösning som passar kunder i alla typer av segment och som kan möta olika kunders kommunikationsbehov.