Telenor One X från Telenor Sverige – molnväxelguiden 2022

Telenor One X från Telenor Sverige – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi bygger den på Cisco som grundplattform. Gintel (Telefonist och kalenderkoppling), Puzzel (Contact Center) och Touch (Recording) är plattformar som bygger upp vårt erbjudande ytterligare.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: Över 5000 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: One X har sin grund på en beprövad och stabil plattform. Möter kundbehov för enmansbolag till Sveriges största bolag.

En nackdel med er molnväxel: Kundanpassningar är möjliga men medför manuell hantering på plattformen.

Hostas: I vårt moln.

Marknad: Sverige.

Passar för: Små företag, Stora företag.

Operatörsmöjligheter: Telenor. Kommunikations-api:er för anslutning mot molnväxeln från olika tredjepartslösningar.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Telefonist-stöd, Kö-system, Microsoft Teams-telefoni.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: Vi har extern Svarstjänst med full integration mot vår molnväxel samt att vi tillhandahåller Recording som stödjer flera olika plattformar i allt från vår molnväxel och Teams till Mx One (Mitel). Vi erbjuder även öppna api:er som erbjuder kunder att skapa en egen intern self service för administration av sina abonnemang.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Vi erbjuder kunderna en möjlighet till integration mellan kundens Teams-lösning via en ren PSTN-koppling eller att få sin mobil integrerad med sin Teamsanknytning så kallat One Number. Lösningen integreras primärt med Operator Connect vilket ger kunderna en enkelhet, men med hög kvalitet. Vid behov kan också Direct Routing erbjudas. Till tjänsten adderar Telenor ett antal värdehöjande tjänster som är integrerade med Teams såsom Globala Nummer, Telefonist, Contact Center, Mobil Linjestatus, Svarstjänst, Statistik och så Inspelning med stöd för Compliance Recording.

Admin av IVR-lösning: Inställningar för IVR görs i vår self-service portal. Med enkelhet kan man hantera scheman för öppettider, vad som ska hända vid ett visst knappval samt hur ett samtal ska hanteras.

Admin av kö-system: Hantering av köer görs i vår self-service portal (webbaserad). Här kan kund administrera sina scheman för öppet och stängt, se/ändra agentinställningar och overflow kriterier. Ljudfiler kan laddas upp i portalen eller spelas in via telefon

Lösning för statistik: Statistik kan ges för flera av våra tjänster. Realtidsstatistik via wallboards, grafer över en specifik tidsperiod samt historiska rapporter. Tjänsten är skalbar till flera olika tjänster såsom vår mobila växel, men även andra såsom Teams kan integreras i tjänsten.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Vi ser vår plattform One X som navet i kundernas digitala arbetsyta inom ett bredare område som vi kallar Smart Kommunikation.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.