Telenor: ”Satsning på kundupplevelsen gav tillväxt”

operatörer Kunderna blir fler och intäkterna växer – operatören ser en tydlig koppling till förbättringar av både kundservice och produktutbudet.

Telenor: ”Satsning på kundupplevelsen gav tillväxt”

Det lönar sig att lägga resurser på att förbättra kundservice. Det konstaterar Telenor i samband med att man presenterar resultatet för det tredje kvartalet 2023. Operatören rapporterade att både antalet kunder och intäkterna ökade, framförallt när det gäller mobila tjänster.

Enligt Telenor hade man under årets tredje kvartal totalt 2 936 000 mobilabonnemang, vilket är en ökning med 19 000 jämfört med samma period i fjol.

– Vår ambition är att fortsätta ta marknadsandelar och därför fokuserar vi våra satsningar på att modernisera och bygga ut vårt mobilnätverk, vi förbättrar kundservice och försäljning, samt utvecklar interna processer och system.

– För att kunna göra dessa investeringar har vi stärkt vår kostnadskontroll och kommer fortsätta genomföra effektiviseringar av vår verksamhet, säger Bjørn Ivar Moen vd för Telenor Sverige i ett uttalande.

Telekom idag skrev nyligen om SKI:s kundnöjdhetsmätning av bredbandsleverantörer, där Telenor-ägda Ownit placerade sig allra högst på konsumentsidan. Telenor hamnade också högt upp på listan över de mobiloperatörer som hade nöjdast kunder och var den operatör som kunde uppvisa störst ökning, både på företags- och konsumentsidan.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.