Telenors omsättning i mobilverksamheten ligger på 1 550 miljoner norska kronor, jämfört med 1 430 norska kronor under andra kvartalet. Vinsten uppgår till 371 miljoner norska kronor, vilket är en ökning jämfört med föregående kvartalets vinst på 241 miljoner norska kronor. Vinstmarginalen ökade från 16,9 till 23,9 procent. Den högre vinsten beror främst på ökade intäkter och lägre försäljningskostnader. Genomsnittlig omsättning per kund var 246 norska kronor.
Telenor uppskattar att företagets mobila marknadsandel i Sverige är oförändrad med 17 procent. Det totala antalet kunder för mobilverksamheten slutade på drygt 1,7 miljoner, en ökning med 32 000 från föregående kvartal. Av dessa var 571 000 kontantkortskunder.
När det gäller fastnätsverksamheten blev omsättningen i Sverige 857 miljoner norska kronor och vinsten ökade till 128 miljoner norska kronor, från 100 miljoner under andra kvartalet. Antalet xdsl och lan-abonnenter ökade med 28 000 till totalt 428 000 och bredbandstelefonikunder ökade med 13 000 till 147 000.