Telenor utökar molnväxel med kontaktcenter

Kontaktcenter Genom ett samarbete med Intelecom får Telenors växelkunder nu möjlighet att enkelt utöka funktionen med ett komplett kontaktcenter.

Sedan tidigare har Telenor gjort kundspecifika integrationer mellan sin egen växeltjänst One Flexibel 2.0 och Intelecoms molnbaserade kontaktcenter. Det integrationsarbetet har nu produktifierats och hela kontaktcentret kan nu köpas som en tilläggsmodulen direkt från operatören under namnet Telenor Contact Center.

Även om den nya tjänsten kommer att ståta med Telenors logotyp och färger sker leveransen från Intelecoms datacenter.

– Men tjänsterna är fullt integrerade med varandra och agenterna i kontaktcentret ser till exempel samma information som kundens telefonister gör i telefonistappikationen, säger Christian Strömlid, marknadschef på Telenor Företag.

Mer än telefoni

Förutom att hantera kundkontakter via telefon kan tjänsten också användas för att kommunicera via bland annat e-post, chatt, sms och sociala medier.

– Genom att komplettera Telenor One Flexibel 2.0 med kontaktcenterfunktion kan vi erbjuda ännu mer fullfjädrade kommunikationslösningar med kraftfulla funktioner som integration med företagens crm-system och Microsoft Lync. Med Telenor Contact Center sänker vi tröskeln för företag som sett behovet men inte vågat ta steget, säger han.

Avtalsmässigt ska tjänsten nämligen enligt honom vara väldigt flexibel och det ska med kort varsel gå att skala både upp och ner antalet användare.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter