Teleopti renodlar – bildar två bolag

Bransch Teleopti delas till två bolag. Verksamhetens två huvudområden har växt att ledningen ansåg att en delning blir till det bättre.

Företagets två ben, strategisk bemanningsplanering (Workforce management) samt kostnadsuppföljning av företagstelefoni (TEM), har vuxit sig stora för Teleopti. Nu väljer företaget att dela upp enheterna i två separata bolag.

– Vi får chansen att vässa våra team och bli ännu mer fokuserade. Men vi delar fortfarande samma logotyp och samma värderingar och har inte för avsikt att ändra detta, säger Olle Düring, vd Teleopti AB.

Företaget har kontor i tolv länder men kunder i cirka 70 länder.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter