nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Teleoptis maskininlärning vässar WFM-mjukvaran

De satsar på artificiell intelligens, med maskininlärning som ger en unik lösning för varje kund. Ju längre Teleoptis intelligenta mjukvara används – desto mer lär den sig av kunden.

  • Artikel annons 1

Deras ai knyter ihop WFM-funktionalitet med maskininlärning som förbättrar sig efter varje enskild kundtjänsts datamönster – och ger en unik lösning för varje kund. Nu har Teleopti lanserat den första funktionaliteten som är ett backend-verktyg som använder dynamiska beslutsträd för att kategorisera skift.

Målet med ai är att skapa en bättre användarupplevelse med Teleopti WFM. Ju längre den intelligenta mjukvaran används – desto mer lär den sig av kunden, och blir bättre på att fatta beslut som passar användaren. Lösningen minskar behovet av manuellt arbete, exempelvis kring resursplanering.

Ser hur maskininlärning kan ge mer värde

– Workforce Management-industrin måste röra sig bortom att prata om ai som ”en framtida förändrare av spelplanen”, och istället se hur den kan användas för situationer i verkliga livet och ha en faktisk inverkan på WFM-planering. Innovation utgör kärnan för Teleopti så det är naturligt för oss att testa och utmana hur maskininlärning kan snabba på WFM-processer och ge ännu mer värde och värde till kontaktcenter, säger Magnus Geverts, Chief Business Development Officer på Teleopti.

Företaget utlovar att det här bara är det första steget – fler ai-lösningar ska snart inkorporeras.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Ny trend ger bättre koll på kunden

Det går att effektivisera sin företagstelefoni med en kontaktcenterlösning. Telekom idag kikar lite närmare på trenden som nått nyblivna telefonimästaren Sandvikens kommun och norska Elkjøp, där svenska Elgiganten ingår.

Telias köp ska pressa Telenor

Ett förvärv som ska stärka Telias närvaro i Norge.
Telekomjätten gjorde i somras upp med TDC om att köpa deras norska verksamhet.
Ett köp som ger stora möjligheter på marknaden.