Kundserviceföretaget Teleperformance har gjort ett vd-byte lagom till årsskiftet. Grundaren Thomas Rogalin som hittills varit vd för Teleperformance Norden har nu lämnat över uppdraget till Sverigechefen Jonas Norén.
– Det är ett naturligt steg nu när Teleperformance övergår från att vara ett entreprenörsstyrt företag till att vara en integrerad del av en global organisation. Jag tar nu rollen som arbetande styrelseordförande. Bland annat skall jag fungera som rådgivare för den nordiska ledningen, säger Rogalin.
Rogalin har verkat kundservicebranschen sedan han 1985 grundade dåvarande BITE Telemarketing & Teleservices. Bolaget förvärvades sedan 1995 av franska Teleperformance. Han har också kvarstått som delägare fram till för ett år sedan då de nordiska bolagen konsoliderades och alla kvarvarande delägare köptes ut.
Jonas Norén har arbetat på Teleperformance under fem år, de två senaste som vd för den svenska verksamheten.
– I stället för att prata om kostnader hjälper vi kunden att tjäna mer pengar. De företag som förstår vikten och konkurrensfördelen med en kundservice av hög kvalitet kommer att skapa nöjdare och lojalare kunder och i förlängningen tjäna pengar på detta, säger Norén.
Teleperformance har idag cirka 2 500 medarbetare på 12 kundcentra i Sverige, Norge, Danmark och Finland.