Ratta kontaktcentret på språng – Telia Ace får nya funktioner

kontaktcenter En dedikerad mobilapp och funktioner som låter agenten arbeta mer effektivt. Det är några av nyheterna när Telia uppdaterar sin kontaktcenterplattform Ace till version 26.

Ratta kontaktcentret på språng – Telia Ace får nya funktioner

Den senaste versionen av Telias egen kontaktcenterplattform Ace, nummer 26 i ordningen, bjuder på flera nya funktioner. Ace to go är en ny mobilapp för både IOS och Android som ger dig möjlighet att hantera många grundläggande kontaktcenterfunktioner utan att behöva sitta framför en dator.

Agenten ges möjlighet att logga in på väntelistor och köer direkt från en mobil enhet, både för att kunna besvara inkommande samtal och för att ringa schemalagda callback-samtal. Inkommande samtal kan hanteras med hjälp av en assistansfunktion och skickas vidare till en annan kö, valfri person i adressboken eller annat nummer.

Enligt Telia passar mobilappen utmärkt för att tillföra expertkompetens till kontaktcentret, exempelvis personer som vanligtvis befinner sig ute på fältet. Användaren ges möjlighet att se aktuell belastning på de olika köerna och kan hoppa in och förstärka kontaktcentret vid behov.

Även det webbaserade verktyget för administration, Ace Coach, har försetts med ny funktionalitet i version 26, däribland nya möjligheter att schemalägga callback-samtal för den kommande veckan.

Ace Interact har också förbättrats, bland annat i form av nya tangentbordskommandon, filtrering av väntelistor och möjlighet att få en notis för inkommande ärenden i vip-köer.

Nyheterna, inklusive mobilappen Ace to go, blev tillgängliga i version 26, som släpptes den 15 mars. Här kan du läsa mer om alla nyheterna i uppdateringen.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.