Telia levererar mobiltelefon-som-tjänst till Försäkringskassan

Branschen Ett fyraårigt avtal på ett värde upp till 140 miljoner. Nu har Telia säkrat ett kontrakt om att leverera mobiltelefoner till Försäkringskassa.

Telia levererar mobiltelefon-som-tjänst till Försäkringskassan

Allt mer som traditionellt var köp – rör sig mot att förvandlas till tjänster. Antalet ”as a service-tjänster” växer ständigt och etablerar konceptet i nya branscher.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Total tillgång till alla guider och tester
  • Premiumnyheter med de senaste trenderna
  • Fullt fokus på att du ska göra rätt kommunikationsval
  • Tryckt magasin med sex nummer om året
Redan prenumerant?

Telia har nu börjat med att leverera mobiltelefon som tjänst där man i sin service ska se till att Försäkringskassan för sina behov täckta.

Avtalet innebär en lösning integrerad mot myndighetens verksamhetssystem och bygger på automatiserade flöden. Utöver att täcka Försäkringskassan så innehåller det även en option om att inkludera samverkande myndigheters behov – vilket under avtalstiden kan innebära ett värde på upp till 140 miljoner kronor.
– Vi är stolta och glada över att få detta förtroende från Försäkringskassan. Det känns extra roligt att vi nu får en ännu bredare roll i att bistå Försäkringskassan i deras teknikutveckling, då de är en av de mest avancerade myndigheterna inom IT som finns i Sverige, säger Tobias Larsson, chef för Telias företagsaffär.

Myndigheten är sedan tidigare Telia-kund, det nya avtalet kommer att rulla i gång i oktober

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation.
Just nu begränsat erbjudande!