Telia och Halebop har nöjdast mobilkunder

Mobilnät I dag presenterade Svenskt kvalitetsindex sin årliga kundnöjdhetsundersökning. Och när det kommer till mobilkunder är det Telia och Halebop som toppar rankingen. Men mest lojala kunder har Tele2.

Telia och Halebop har nöjdast mobilkunder

Kundfokus, kvalitet, täckning samt pålitlighet. Det är några av de punkter som bedöms och betygsätts när det Svenskt kvalitetsindex rankar mobiloperatörerna. För på en marknad där allt högre förväntningar och krav ställs på företagen – så gäller det att vara på tårna för att hänga med.

När det kommer till företagskunder är det Telia som framstår som den operatör som är främst. Utöver att toppa kundnöjdheten, så ökas avståndet till övriga aktörer i jämförelse med i fjol. Och på privatmarklnadssidan är det Helbop som får förstaplatsen.
– Jag är otroligt stolt och glad över förstaplaceringarna och betyget från både Telias och Halebops kunder. Resultatet är ett viktigt kvitto på de satsningar som vi gör med enkla och anpassade tjänster och företagslösningar. Utmärkelsen visar också att våra kunder värdesätter och prioriterar täckning och nätkvalitet, som är en förutsättning för en fungerande uppkoppling, säger Anders Olsson, vd Telia Sverige.

Men även om kunderna tydligt är nöjda med Telia och Halebop är det Tele2 som lyckas med att uppbringa lojlaitetskänslor. För enligt SKI är det här ett område där Telia tappar företagskunder – och Tele2 tar mark.
– Det är glädjande att våra kunder är de som är mest lojala i hela branschen. Det är ett kvitto på att vårt arbete med att alltid sträva efter att leverera kvalitet och att sätta kunden i fokus har gett resultat, kommenterar Henry Nilsson, försäljningsdirektör Tele2 Företag.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter