– Vi ser att det har varit ett extra stort publikstöd framför teven och skärmen det här året, med höjdpunkter som OS och Fotbolls-EM i somras. Men även höstens startskott av den efterlängtade turneringen Uefa Champions League som blev en riktig fotbollsfest.
Ett kvitto på uppskattning
– Att tv-tittandet fortsätter att öka hos våra kunder är också ett kvitto på att våra satsningar med att erbjuda våra kunder det bästa innehållet och all sport är uppskattat, säger Henrik Lönnevi, chef för Telias konsumentaffär i ett pressmeddelande.
Skillnaderna mellan storstad och glesbygd är relativt stora. I Stockholm tittar man allra minst på linjär-tv medan det är Norrbotten som toppar listan när det gäller vilka som helst bänkar sig framför en traditionell tv-box.
Mest intresserade av tv-streaming är man i Västernorrland medan de mer skeptiskt inställda jämtlänningarna placerar sig längst ned i listan.
Enligt Telia är det TV4 som är Sveriges mest populära tv-kanal, både när det handlar om streaming och linjär-tv.
Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.
publicerad 30 december 2021